Lidt om personen bag hundiskole.dk

Interessen for dyr og specielt hunde har været der siden barnsben. Jeg er vokset op med pointere, som dog aldrig er blevet brugt til jagt.

En drøm om at blive dyrlæge brast, da jeg ikke kunne tåle at omgås de syge dyr og overvære aflivninger.

Det blev til flere års udlandsrejser både med arbejde i Schweiz og studier i Italien, men efter en humanistisk (ubrugt) uddannelse på universitetet, lavede jeg et karriereskift i 2003. Her påbegyndte jeg uddannelsen til hundeinstruktør og adfærdsbehandler hos Lone Greva (Cand.psych og hundepsykolog) dette brugte jeg 3,5 år på.  Jeg har nu haft mit eget lille firma i ca. 16 år.

Jeg har gennem årene engageret mig i mange forskellige former for hunderelateret arbejde. Jeg startede i 2005 med at have hundetræning i Hasle og Højbjerg.

Efterfølgende har jeg trænet hunde gennem FOF Århus og haft kurser for blindes oplysningsforbund Århus.

Derudover har jeg nogle måneder om året, hjulpet til i en hundepension og  passet en gruppe pensionerede slædehunde.

Jeg har desuden haft supplerende arbejde i en dyreudstyrsbutik, hvilket har givet stor indsigt i, hvilket udstyr der er optimalt at anskaffe sig, når man har hund.

Jeg har i 10 år afholdt kurser på "den fri hestehaveskole" i Sjelle, men p.t. foregår al hundetræning på Skanderborg dyrehospital, hvor jeg primært fokuserer på træning for familiehunde. Her har jeg været i ca. 9 år.

Jeg engagerer mig meget i hundeadfærd og dyrevelfærd. Udover almindelige hundetræningskurser, tilbyder jeg også enetimer og adfærdsbehandlinger. Dette foregår som regel i hundeejerens hjem, for at få det mest realistiske billede af problemets karakter.

Der sker hele tiden noget indefor hundeverden, derfor holder jeg mig selvfølgelig godt opdateret gennem foredrag og kurser.

Jeg har selvfølgelig også lært meget via samvær og træning af min egen hund gennem 14 år, hun døde desværre i foråret 2017.

I august 2018 er jeg blevet den lykkelige ejer af en Manchester terrier, en spændende hund, der både giver grå hår og mange glæder.

I skrivende stund er jeg 46 år og bor i Sjelle (en lille flække uden for Galten)